chopení odlišností ve skupině a úvahám o tom, jak znalost pravidel může na–
pomoci kvalitní komunikaci bez zbytečných a nechtěných nedorozumění.
Je na zvážení vedoucího hry (s ohledem na jeho zkušenost a náladu ve
skupině), nakolik ponechá problém v rovině obecné a nakolik ho bude re–
flektovat i v rovině zkušeností individuálních.
Poznámka: Hru lze (stejně jako předchozí techniky a cvičení) použít
i pro práci s odlišnými kulturami profesními apod., není třeba se tedy vázat
na definici kultury ve smyslu národního či národnostního původu.
Při vhodném naladění skupiny lze vytvořit i jako práci celé skupiny ko–
munikační značky pro kulturu hostitelské země.
Kontraindikace: Vedoucí hry by měl jako vždy preferovat bezpečí
a uvolněnou náladu ve skupině jako faktory podporující otevřenost a tvoři–
vost. Pokud by někdo měl zvláště výrazné zábrany, pokud jde o kresebný
projev (může nastat u starších jedinců ve vyšším pracovním postavení),
mohou napomoci rámcové šablony nebo mu trenér může přidělit pomocní–
ka/y, který s kresbou pomůže. Je také možno piktogramy pouze slovně po–
pisovat, ale je to určitá ztráta kvality.
175
<< první stránka < předchozí stránka přejít další stránka > poslední stránka >>